يمين فى يمين

يمين فى يمين
لو قولت يمين فى يمين اكيد هتلاقو قـــــــــلب حزين مرسوم على البيبان وهوا دا العنوان 5شارع الحب المستحيل على اليمين المكتبة هتلاقو الكتب مترتبة افتحو وشوفو الى جرا فوق السطور المتسطرة

يمين فى يمين

اولها هتلاقو ارق طيبة وعنوانها امى الحبيبة



تانيها هتلاقو الى حلمت بيها وفلبى حبها



وتالتها هتلاقو اعز صاحب ليا



والوحيد الى غدر بيا

صحبتو لقيتو كجرد صديق

سابنى وبعنى فى اول طريق


ولما مشيت طريقى ولقيت بر الامان



راجع يبكى ليا وعامل برىء



تانيها هتلاقو الى حلمت بيها



وقلبى حبها



وراجع مشتاق اليها



يالى اخدتها



ومن قلبى بقولها الله يسهلها



وسأبقى دوما عاليا



وسيبقى قلمى باقيا



وسأظل بنفسى راضيا



الاثنين، 8 نوفمبر 2010

هيا وطلعت مش هيا


ايو انا عارف غيبت عليكى
بس انا كنت بفكر فيكى
واتمشيت لحد البحر
وقولت هناك اكيد هلائيكى
ساعة الفجر قولت اتمشى لحد البحر
فاتمشيت على الرملة شوية
فجأة لقيت جنية شقة المية
قولت الخالق الناطق هيا
وقولت كلام مش اى كلام
وعشت غرام ولا فى الاحلام
قولتلها انا اسف غيبت عاليكى
بس انا كنت بفكر فيكى
وقولت اكيد هنا هلائيكى
وفرحت بجد انا بلؤها
واتكلمت كتير وياها
قالتلى يارتنى الى بتهواها
على فكرة بجد انا مش هيا
هيا دى عنى احلى شوية
وفعلا كانت مستنية
بس مش ع المية
هناك عالبر مش فى البحر
بس انت بجد غيبت عاليها
ولقيتك ماشى بتفكر فيها
قولت لنفسى اظهر بيها
بس لقيتك دايب فيها
معلش انا اسفة هبعد عنك
هيا بجد الى هتستهلك

هناك 8 تعليقات:

يمين فى يمين يقول...

يارب البوست دا يعجبكم

ツSmiLeY AnGeLツ يقول...

السلام عليكم
على مااعتقد والله اعلم اني دخلت المدونة بتاعتك من قبل
مش عارفة
منا الزهايمر شغال عندي مش راضي يسبني ولو ثانية
يلا هنعمل ايه قدنا فيها
المهم
هقول كلامي قبي ماانساه
ههههه
خاطرة جميلة معناها وصلني وانا بقرئها
كلمات بسيطة
ربنا يوفقك ويسعدك ويارب تكون من نصيبك الي تستناك في البر.
سلامي ليك.

اقدم عاصمه فى الحب يقول...

السلام عليكم


الله ينور يا رايق
هو ده الكلام ولا بلاش
الله يمسيه بالخير سيادته العميد
هههههه
بس انت عارف
عرفت تعبر يا واد
الفكره حلوه واللى كاتبها احلى :)

محمد التركى يقول...

السلامو عليكم
ايه ياابو حميد الكلام الجميله ده

بجد انا سرحت قوى فى كلامك
وعشته كانى فيه
زى ماتكون بتحكى قصه حقيقيه

تسلم افكارك وتعبيراتك
ويارب فى تقدم على طووووووووووول

ربنا يارب يوفقك ياحماده

تحياتى للشاعر الجميل

محمــد التركـــى

يمين فى يمين يقول...

صديقى خواطر مع الحياة

انا كمان متزكر انك علقتى عندك قبل كدا

تحياتى ليكى ومتشكر جدا على التعليق

ودى واحترامى

يمين فى يمين يقول...

اخويا احمد طلعت يعنى

اقدم عاصمة فى الحب

محترف تحريق عقول القارئين

تحياتى ليك

انت الى احلى ياصحبى

وصدقنى انا بعتز جدا بتعليقق عندى ودى



واحترامـــــــــــــــى
لصديقى احمد طلعت

يمين فى يمين يقول...

صديقى الجميل التركى

انا بحبك اخر حاجة

من غير كلام ومن غير تعليق انت حبيبى

وصدقنى بكون سعيد جدا بتعليقق عندى

انا فى انتظار

البوست الجديد

ودى واحترامى لصديقى الغالى محمد التــــــــــــــــــركى

ساسو يقول...

يعجبنا ايه بس يا أحمد
انت بجد اللي مدرسه ابداااااااع
مدونتك وكلامك كوكتيل رقه وجمال
بجد احساسك حلو كتير
تسلم افكارك
ويسلم قلبك