يمين فى يمين

يمين فى يمين
لو قولت يمين فى يمين اكيد هتلاقو قـــــــــلب حزين مرسوم على البيبان وهوا دا العنوان 5شارع الحب المستحيل على اليمين المكتبة هتلاقو الكتب مترتبة افتحو وشوفو الى جرا فوق السطور المتسطرة

يمين فى يمين

اولها هتلاقو ارق طيبة وعنوانها امى الحبيبة



تانيها هتلاقو الى حلمت بيها وفلبى حبها



وتالتها هتلاقو اعز صاحب ليا



والوحيد الى غدر بيا

صحبتو لقيتو كجرد صديق

سابنى وبعنى فى اول طريق


ولما مشيت طريقى ولقيت بر الامان



راجع يبكى ليا وعامل برىء



تانيها هتلاقو الى حلمت بيها



وقلبى حبها



وراجع مشتاق اليها



يالى اخدتها



ومن قلبى بقولها الله يسهلها



وسأبقى دوما عاليا



وسيبقى قلمى باقيا



وسأظل بنفسى راضيا



الأحد، 31 أكتوبر 2010

كــــــــــــــــــــــــــــــــان قلب وراح


اة كان قلب وراح
وهقولو سماح
وياريت يرتاح
بعد مادمر غدرو حكايتى
اة كان حلم وضاع
كان قلب وباع
انسان خداع
والاخلاص كان هوا جنايتى
فـــــــــــــــــــــــــــــــاكر زمان
فاكر زمان لما كنا لوحدنا
مكنش شىء يقدر يفرق حبنا
طول عمرنا كان حبنا انت وانا يتحاكى بية
معرفش اية خلاك تخون قلبى الى عاش مخلص حنون
دايما معاك يتمنى رضاك غدرت لية ؟
يــــــــــــــــــــــــــــــــــاريت تلاقى
ياريت تلاقى
قلب مخلص زى قلبى فى حبو ليك
طول عمرو باقى
على قلبك انت ويخاف عليك
كان من اخطائى
انى كنت دايما بصدق طيبة عنيك
ايـــــــــــــــــــــــوا عرفت
ايوا عرفت انا قلبك عايز اية
عايز قسوة تأسى علية
محتاج نار تكوية وتعذب فية
يمكن يوم النار تهدية
وقلبى خـــــــــــــــــــــــــلاص
اوعى تفكر تلعب بية
اوحتى تفكر ترجع لية
علاشان انا اكدت علية
ووعدتة بجد انى اداوية
من جراح قلبك فية
0000000000000000000000
000000000000000000
000000000000000
0000000000
00000
0000
0
عنــــــــــــــــــــــــــــــدما ينـــــــــــــــــــــــــــــــــزف قلـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــم
احمد عمران

هناك 5 تعليقات:

يمين فى يمين يقول...

ايو حياتى ايام بقضيها


ماليش وياك نصيب فيها


لكن لازم هعديها

اقدم عاصمه فى الحب يقول...

السلام عليكم

مش عارف بس اكيد انت عارف
هو ليه كده طيب
هو انا عملتلك حاجه طيب
طيب لو عملت حاجه انا اسف يا سيدى ما تزعلش ...
خلا ص بقه ولا ايه ...؟!
طيب انا فى البيت عندى سخونيه جامده بقالى تلت ايام ابقى هات كيلو موز وتعالى كلوا عندى :)

يمين فى يمين يقول...

صدقنى ياصحبى انا كنت دايما برن عاليك

وبدعى ربى دايما انو يخليك


ودايما على بالى وبفكر فيك

يعنى ياصحبى

مش كيلو موز الى هيعبر عن حبى ليك

ساسو يقول...

يا جمال قلمك يا أحمد عندما ينزف
بجد انت حاجه كده ولا في الخيال
بتملك موهبه نادر جدا وجودها دلوقتي
بجد قلمك ارق قلم
وقلبك اجمل قلب
واحساسك جوهره
بتنور دايما في عالم بلوجر
تسلم ايديك يا يا اعظم الشعراء

يمين فى يمين يقول...

تحيايتى ليكى ياساسو

وهوا دايما زوقق الجميل

ودايما بترفعى من روحى

بجد انتى الى حاجة نادرة
شكرا جدا على التعليق الجميل دا

ومستنى موضوعك الجديد

تحياتى الى امبراطورة الخيال الحزين