يمين فى يمين

يمين فى يمين
لو قولت يمين فى يمين اكيد هتلاقو قـــــــــلب حزين مرسوم على البيبان وهوا دا العنوان 5شارع الحب المستحيل على اليمين المكتبة هتلاقو الكتب مترتبة افتحو وشوفو الى جرا فوق السطور المتسطرة

يمين فى يمين

اولها هتلاقو ارق طيبة وعنوانها امى الحبيبة



تانيها هتلاقو الى حلمت بيها وفلبى حبها



وتالتها هتلاقو اعز صاحب ليا



والوحيد الى غدر بيا

صحبتو لقيتو كجرد صديق

سابنى وبعنى فى اول طريق


ولما مشيت طريقى ولقيت بر الامان



راجع يبكى ليا وعامل برىء



تانيها هتلاقو الى حلمت بيها



وقلبى حبها



وراجع مشتاق اليها



يالى اخدتها



ومن قلبى بقولها الله يسهلها



وسأبقى دوما عاليا



وسيبقى قلمى باقيا



وسأظل بنفسى راضيا



الاثنين، 6 ديسمبر 2010

ال راجع ليا يقولى ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


أل راجع ليا يقولى سامحنى


بعد ماظلمو ليا دبحنى


وغدرو لقلبى بجد جرحنى



أل راجع ليا يقول ندمان


أيوا انا عارف انك زعلان


معلش أنا اسف أنا غلطان


وفى طيبة قلبك انا عشمان



أل راجع ليا بيترجانى


ويقولى باقيت انا واحد تانى


وانسى فى يوم لو كنت انانى


انسى انك كنت ألمظلوم


وقلبى عليك كان هوا الجانى



رديت علية وقولت انا لية


اسمع يالى بتتأسفلى


مهما تقول وهتحلفلى


ولو هتمثل وهتوصفلى


انسى انى اانا ارجع تانى



اسفك ليا مش مريحنى


ورجوعك عمرو مايفرحنى


وصدقنى صعب ارجعلك تانى


لأنك قبلت فى يوم تجرحنى

هناك 10 تعليقات:

غير معرف يقول...

حسنى مبارك يقدم غاز مصر هدية لدعم إسرائيل و مصر تخسر حوالى 100 مليار دولار فى 20 سنة لأسرائيل !!!

التقت شبكة الإعلام العربية "محيط " مع السفير إبراهيم يسري مساعد وزير الخارجية ومدير إدارة القانون الدولى والمعاهدات الدولية الأسبق بوازرة الخارجية وكان هذا الحوار ...

لعل أزمة الأنابيب الموجودة حاليا حيث يتعذر علي المواطنين الحصول علي احتياجاتهم اليومية من الغاز تثبت بالدليل القاطع لكل الناس فشل سياسة الحكومة بتصدير ثروتنا الطبيعية من الغاز لإسرائيل بأسعار فكاهية دولار وربع للطن المتري في حين أن السعر العالمي اثني عشر دولارا ونصف. وهذا معناه إننا نحرم المصريين مع صباح كل يوم من مبلغ 13 مليون دولار أمريكي يمثل فرق السعر في الوقت الذي يتزايد فيه أعداد العاطلين والفقراء وهو ما يمثل حرمانا للمواطن المصري الفقير والمحتاج من ثروة بلده من الغاز ...

باقى الحوار تحت عنوان ( جدارغزة وتصديرالغاز لإسرائيل إهدار للمصالح المصرية ) فى صفحة الحوادث بالرابط التالى

www.ouregypt.us

2alam_Rosas يقول...

يعنى تغيب الغيبة الطويلة دى وفى الاخر ترجعلنا بالحزن دة كله
يا يمين الحياة مايبقالهاش طعم من غير المتاعب دى
المهم تستخير ربنا وتشاور عقلك وقلبك وهم هيدلوك على الصح

محمد التركى يقول...

ايه يامعلم
وحشنى والله
فينك ياعم مش تسأل عن حبايبك
اخس عليك
هتعمل زاى الواد طلعت
ههههههههه

وحشتنى ياحماده والله
كلامك وحشنى يامعلم
باشا يابنى والنعمه
انته ممسلتش ليه ياض
هههههههه

ابقى طمنى عليك ياصحبى

تحياتى

محمـــد التركـــى

يمين فى يمين يقول...

ياغير معروف

انت على فكرة خليت دماغى تمشى منى وبدور عاليها لحد دلوقتى

انت اولا مين عرفك انى شغال فى مشروع الغاز الايام دى

ثانيا انا كنت بتكلم فى الموضوع دا تحديدا مع اتنين صحابى

ثالثا انت اكيدحد انا عارفو بس استحالة اجمعو غير لما تقولى انت مين

وعلى فكرة احتمال كبير تكون وليد صحبى

شكرا ياغير معروف على التعليق الجميل دا الى مالوش علاقة بمدونتى خالص

ابقى ادخل على المدونة التانية وانت هتعرف فيها حال البلد اكت


شكرا تانى ياغير معوف

يمين فى يمين يقول...

فلوريدا لتانى مرة بقولك

وبأكدلك انى مش كل الى انا بكتبو دا انا بكون عايشو

ساعات باختار حالة واكتب عنها

او موضوع بيتحكالى

ااقولك ارجعى فى رسايل اقدم واقرى

بوست يمين فى يمين وانتى هتكتشفى عن كتباتى حاجات كتير

شكرا يافلوريدا على تعليقق

وحقيقى اكتر حاجةعجبانى فى مدونتك الجميلة غير كتابتك تعليقاتك الصريحة

ودى واحترامى

يمين فى يمين يقول...

التركى حبيب قلبى

انا سمعت كلام كدا انك سبت المدونة واعتزلت التدوين

صدقنى انا بسال عليك

وحقق عليا لو كنت قصرت بس صدقنى الشغل واخد كل وقتى


تحياتى الى صديقى الجميل




محمد التركى

شكرا ياتركى على التعليق


ودى واحترامى

ツSmiLeY AnGeLツ يقول...

السلام عليكم
ليه هو بعد الجرح والالم الي يسببه الشخص ويسيبك وبعدها يرجع يتاسف
بنقدر نسامحه
وهو عارف ان الي عمله جرح عمره مابيلتئم
حتى لو سامحته لكن الجرح مابيروح
وبيكون مجرد معروف فقط وليس صديق
الي يجرح مره بيجرح بعدها مليون مره
كلمات جميلة
تقبل مروري
سلامي ليك اخي.

حـــــ الــجــنــة ـــــور يقول...

سلام عليكم

لو رجع بندم لازم يكون في فرصة ربنا بيسامح والحب بيجي مرة

مبسوطة بمرورك الطيب

لاحرمنا الله نزف إحساسك

وكل سنة وانتم طيبين

يمين فى يمين يقول...

خواطر مع الحياة

ممكن نسامح لان الحياة تسامح

لكن صعب الرجوع

لان زى ماقولتى الجرح بيسبب الم

تحياتى ليكى

شكرا جدا على التعليق

ودى واحترامى

يمين فى يمين يقول...

وعليكم السلام
حور الجنة

يشرفنى دخولك

اة هوا ممكن نسامح بعد كل دا يبقى مافيش فرصة

لان الفرصة هتكوت فرصة لجرح جديد

سعيد بمرورك

ودى واحترامى